My Pregnancy Journey - Part 1

Assalamulaikum. Dah terlalu lama aku tak menulis.. Tiba2 rasa nak share pengalaman pertama mengandung ni..hehe

Sekarang kandungan aku baru 8minggu.. masa baru nak masuk 6minggu aku excited gila pegi klinik swasta nak confirmkan aku pregnant ke tidak.. yelah xpenah mengandung weh..
Aku pegi klinik Aurora di Shah Alam. Sampai sana doktor scan perut dan nampak lah kantung aku yg masih kecik lagi..doktor cakap baru 4 minggu, yelah ikut tarikh period 6 minggu tp kita xtau kitaran ovulasi kita tu bilakan.. Harga scan ni murah je RM50.. Doktor dia perempuan.

Time scan ni la doktor detect aku ade cyst weh..dalam 3cm..huawaaa.. doktor bagi nasihat jangan makan ayam suntik...(fav aku ni ayam goreng....sedih laa weh..) dan satu lagi air soya (yg ni mmg lama dah xminum bukan fav den)..

tgk ni cyst dlm ovary den..hmm...
 
Dalam tempoh 6minggu mengandung tu aku xde la simptom loya dan mual..makan steady je..sekarang masuk tempoh 7 minggu mual2 dan loya datang dah.. sekarang baru aku rasa betapa tabahnye mak aku mengandungkan anak die 6 orang.. sayang makkkk..!!

ni scan nye...kantung kecik lagi..




Ulasan

Catatan Popular